(μια εντελώς προσωπική σούμα από έναν θεατή που πλήρωσε 1.000 ευρώ συνολικα για να δει τι «παίζει» σημερα στην πατριδα του στον τομέα του Θεάτρου, περίμενε ώρες στις ουρές και στις waiting lists, πλήρωσε μεταμεσονύκτια ταξί απο το Σχολείον και την Πειραιώς 260, γλύτωσε παρα τρίχα ,αν και εγινε δυο φορες μαρτυρας των σκυλιών (αρμοδιοτητα του Δήμου όπως μου εξηγησαν οι σεκιουριτάδες τροχονόμοι) που δάγκωσαν δυο ανύποπτες θεατρόφιλες στον ημισκότεινο δρόμο που οδηγεί στην Πειραιώς.
Παρ όλα αυτά η προσπάθεια του Φεστιβαλ με βρίσκει συμφωνο. Την θεωρώ απαραίτητη και πολυ χρήσιμη.
Και τωρα η Βαθμολογία ( Απο 1 εως 5 αστερακια για το καλύτερο)
Theseum Ensemble Δημήτρη Δημητριάδη, Πεθαίνω σαν χώρα **
The Wooster Group Άμλετ *
Νίκος Χατζόπουλος Λούλα Αναγνωστάκη, Ο ουρανός κατακόκκινος ***
Στάθης Λιβαθινός Μιχαήλ Λέρμοντοφ, Μασκαράτα ***
Matthias Langhoff Heiner Müller, Φιλοκτήτης *
Γιάννης Χουβαρδάς Ödön von Horváth, Ιστορίες από το Δάσος της Βιέννης *
ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρόδου Βασίλη Αλεξάκη, Μη με λες Φωφώ *
Schaubühne Tennessee Williams, Η Λυσσασμένη Γάτα ****
Εθνικό Θέατρο Μ. Βρετανίας Debora Warner Samuel Beckett, Ευτυχισμένες μέρες *****
Schaubühne William Shakespeare Αμλετ ***
Εθνικό Θέατρο ΒΑΤΡΑ –Χ *
TR Warsawa - Κρίστοφ Βαρλικόφσκι Hanoch Levin, Krum *****
Renate Jett Heiner Müller, Κουαρτέτο **
Θωμάς Μοσχόπουλος Βάκχες *
Θέατρο Τέχνης - Κάρολος Κουν Αριστοφάνη, Όρνιθες **
Έκτορας Λυγίζος Ερρίκος Ίψεν, Βρικόλακες ***
Δημήτρης Κουρτάκης, Καφενείο ****
Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος Ευριπίδη, Ορέστης *
Εθνικό Θέατρο ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ *
ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας - Ανατόλι Βασίλιεφ Ευριπίδη Μήδεια **
Θέατρο Δωματίου - Άντζελα ΜπρούσκουΑισχύλου, Αγαμέμνων *****
Είναι ενδιαφέρον ότι τα περισσότερα αρνητικά σχόλια τα ακουσα στο τέλος παραστάσεων , όταν «προσκεκλημένοι» του Φεστιβάλ, αυτοί με τις καλές θέσεις κι ισως μια ιθαγενή αναγνωρισιμότητα , μιλώντας δυνατά «καφτηρίαζαν» ομότεχνους τους. Θέαμα κι ακρόαμα πολύ αρνητικό για τους ίδιους κυρίως.
Τέλος θα πρότεινα οι θέσεις των επισήμων νμα καταργηθούν εντελώς. Τίποτε δεν προσδίδει η fake αργοπορημένη προσέλευση των " ιθαγενων επισήμων" τις θέσεις τους προνομιακές το διχως αλλο, θα ηταν καλό να τις παραχωρούσαν δωρεάν σε ατομα ειδικών ικανοτήτων, παιδιά απο ιδρύματα απο όλη τη χώρα, η εκπαιδευτικούς που θα τολμούσαν μέσα στο καλοκαιρί να φέρουν τους μαθητές τους για να δουν θέατρο.
Θεωρώ ότι υπάρχει άμεση ανάγκη δημιουργιάς νέων θεατών κι όχι μεταλαγμένων τηλεοπτικών καταναλωτών εικόνων.
(κι αυτο δυστυχώς ισχύει και για τους δημιουργούς)
8 comments:
Μ'άρεσε η άποψή σου για το ποιοί πρέπει να κάθονται στα μπροστινά καθίσματα. Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο αποκλεισμένοι είναι κάποιοι άνθρωποι.
etalon
ΝΑ ΑΓΙΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ!
ή και το πληκτρολόγιό σου!
καλημέρα
Εγώ γιατί νόμιζα οτι μπροστά κάθονται τα ΑΜΕΑ, κάτι σμπαράλιασε μέσα μου ,άκου επίσημοι! Σωστός.
Πολύ ορθά τα παρατηρείς τα πράγματα. Όμως έχω μείνει έκπληκτη απ΄ την απόφασή σου να δεις όλες τις παραστάσεις αυτές. Και από άποψη χρόνου και από διάθεση. Μπράβο και πάλι μπράβο. Δεν συνηθίζεται πάντως. Εντυπωσιάστηκα.
Φιλί κοραλένιο και μια αγκαλιά για μια όμορφη εβδομάδα.
Καλησπέρα!!!
Θα συμφωνήσω με pavlos...
γνώμη δεν έχω για τα υπόλοιπα..
Δεν είδες Κουκλόσπιτο? Νομίζω ήταν η καλύτερη παράσταση φέτος.
μπράβο για όσα είδες, έκρινες και εισέπραξες φέτος το καλοκαίρι!
@mahler76
εχεις δικιο είναι μια απο τις 4 περιπτωσεις που περιμενα ιωβεια στην waiting list, ματαια...
Post a Comment