Το πρώτο και με διαφορά free press που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα, (νομίζω ότι κανείς δεν το αμφισβητεί )είναι ο ΕΞΩΣΤΗΣ από την Θεσσαλονίκη.
Η διαφορά του Εξώστη, μέχρι και σήμερα ,19 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, είναι η διαφορά της Ελεύθερης Ραδιοφωνίας από την Ιδιωτική. Και όλοι καταλαβαίνουμε τι σημαίνει αυτό…
Ξεκίνησε από την αγάπη και το όραμα(λέξη σαφώς άγνωστη στα σημερινά επιτελεία των Free Press) για το σινεμα και τον πολιτισμό της πόλης της Θεσσαλονίκης και εξελίχτηκε σε ένα φυτώριο νέων υπογραφών και ταλαντούχων ατόμων.
Πέρασαν πάρα πολλά πρόσωπα από τον Εξώστη.
Κι όσο κι αν οι εποχές άλλαξαν όλοι πάντα έχουν μια συναισθηματική προσέγγιση μαζί του.
Στο τελευταίο μου ταξίδι στην Θεσσαλονίκη, έπεσε στα χέρια μου το τεύχος 779(!!!)
Ξέρετε τι με εντυπωσίασε λοιπόν?
Ότι 24 άτομα τα περισσότερα γνωστά, κι όταν λέω γνωστά εννοώ άνθρωποι που τους συναντάς στα σινεμα, στα καφέ, στο Πανεπιστήμιο, στο δρόμο, στα μαγαζιά να μιλάνε για σινεμα , όλοι οι συντάκτες του Εξώστη, κριτικοί της Θεσσαλονίκης ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ χωρίς ίχνος ντιβισμού γράφουν για τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς.
Κι αμέσως σκέφτηκα. Γιατί ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΕΞΩΣΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ?
Η έστω τι κάνουν όλοι όσοι κόπτονται για το σινεμα που συρρικνώνεται στα multiplex στην πόλη της ΑΘΗΝΑΣ?
Κι όμως πιο πολλοί Αθηναίοι πάνε σινεμά. Κι είναι λογικό.
Τι συμφέροντα εμποδίζουν την κυκλοφορία του Εξώστη στην Αθήνα?
Κι αν είναι τα χρήματα μόνον, τότε οι εταιρείες διανομής και ειδικά αυτές που κόπτονται για την Κουλτούρα και την Τέχνη ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ?
Σημειώστε δε, ότι στη Θεσσαλονίκη δεν γίνονται καν δημοσιογραφικές προβολές.
Άρα η όλη κίνηση και κυκλοφορία του Εξώστη, βασίζεται στο ΜΕΡΑΚΙ των παιδιών που το στήνουν για το σινεμα.
ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ?
Ποιοι θα ακυρωθούν ΑΜΕΣΑ αν ο εξώστης με το γνωστό απλό, σχεδόν σαν εφημερίδα τοίχου, στυλ του σκάσει στα μπαράκια της Αθήνας?
Ποσό ΔΗΘΕΝ ΠΡΟΧΩ και ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΑ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ( λόγω διαφημίσεων) ΘΑ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΑΘΗΝΑΪΚΑ FREE PRESS?
Και στην τελική τι είναι πραγματικά νέο, ζωντανό και σύγχρονο?
Η μεγάλη υπογραφή? Η αγωνία να ανακαλύψουμε τι τρέχει στην πόλη για να το ακυρώσουμε γράφοντας γι’ αυτό? Το και καλά σύγχρονο αλλά alternative εξώφυλλο?
Η
Η δημιουργία κοινού σινεφιλ που να θεωρεί το σινεμα όχι πάρεργο κοινωνικό και ψευτοκλαμουρατο, στυλ νύχτες πρεμιέρας και σαχλοθεματικα φεστιβάλ, αλλά πυρήνα ζωντανό του τι τρέχει παγκόσμια στο σινεμα και η εμπειρία της αίθουσας με την μεγάλη οθόνη ανάμεσα σε άλλους αγνώστους θεατές που ΜΕ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΘΕΙ?
Είναι πραγματικά κρίμα αυτό που συμβαίνει γιατί τα πιο πολλά παιδιά του Εξώστη είναι νέα άτομα με γνώση με κέφι , όπως και πολλοί bloggers που το σύστημα τα εξοβελίζει στην απομόνωση του cult, του γραφικού, του τοπικού.
Χμ! εγώ όταν βλέπω τέτοια τεύχη σαν το τελευταίο του Εξώστη λοιπόν πιστεύω ότι
Υπάρχει ακόμα ελπίδα.
Εσείς?
Τις επόμενες μέρες θα σας ποστάρω όλες τις επιλογές για τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς. Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε κι εγώ με μερικές. Αυτό είναι άλλο θέμα.
Η μάλλον ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ
ΑΛΛΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΚΙ ΑΛΛΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ
ΑΛΛΟ FREE PRESS ΚΙ ΑΛΛΟ …ΑΠΛΑ ΤΖΑΜΠΑΝΤΑΝ ΔΙΑΝΟΜΗ
ΑΛΛΟ ΑΓΑΠΗ ΚΕΦΙ ΜΕΡΑΚΙ ΚΙ ΑΛΛΟ… ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ.
Περιμένω με ενδιαφερον τις ...διαφωνίες σας...
Η διαφορά του Εξώστη, μέχρι και σήμερα ,19 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, είναι η διαφορά της Ελεύθερης Ραδιοφωνίας από την Ιδιωτική. Και όλοι καταλαβαίνουμε τι σημαίνει αυτό…
Ξεκίνησε από την αγάπη και το όραμα(λέξη σαφώς άγνωστη στα σημερινά επιτελεία των Free Press) για το σινεμα και τον πολιτισμό της πόλης της Θεσσαλονίκης και εξελίχτηκε σε ένα φυτώριο νέων υπογραφών και ταλαντούχων ατόμων.
Πέρασαν πάρα πολλά πρόσωπα από τον Εξώστη.
Κι όσο κι αν οι εποχές άλλαξαν όλοι πάντα έχουν μια συναισθηματική προσέγγιση μαζί του.
Στο τελευταίο μου ταξίδι στην Θεσσαλονίκη, έπεσε στα χέρια μου το τεύχος 779(!!!)
Ξέρετε τι με εντυπωσίασε λοιπόν?
Ότι 24 άτομα τα περισσότερα γνωστά, κι όταν λέω γνωστά εννοώ άνθρωποι που τους συναντάς στα σινεμα, στα καφέ, στο Πανεπιστήμιο, στο δρόμο, στα μαγαζιά να μιλάνε για σινεμα , όλοι οι συντάκτες του Εξώστη, κριτικοί της Θεσσαλονίκης ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ χωρίς ίχνος ντιβισμού γράφουν για τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς.
Κι αμέσως σκέφτηκα. Γιατί ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΕΞΩΣΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ?
Η έστω τι κάνουν όλοι όσοι κόπτονται για το σινεμα που συρρικνώνεται στα multiplex στην πόλη της ΑΘΗΝΑΣ?
Κι όμως πιο πολλοί Αθηναίοι πάνε σινεμά. Κι είναι λογικό.
Τι συμφέροντα εμποδίζουν την κυκλοφορία του Εξώστη στην Αθήνα?
Κι αν είναι τα χρήματα μόνον, τότε οι εταιρείες διανομής και ειδικά αυτές που κόπτονται για την Κουλτούρα και την Τέχνη ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ?
Σημειώστε δε, ότι στη Θεσσαλονίκη δεν γίνονται καν δημοσιογραφικές προβολές.
Άρα η όλη κίνηση και κυκλοφορία του Εξώστη, βασίζεται στο ΜΕΡΑΚΙ των παιδιών που το στήνουν για το σινεμα.
ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ?
Ποιοι θα ακυρωθούν ΑΜΕΣΑ αν ο εξώστης με το γνωστό απλό, σχεδόν σαν εφημερίδα τοίχου, στυλ του σκάσει στα μπαράκια της Αθήνας?
Ποσό ΔΗΘΕΝ ΠΡΟΧΩ και ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΑ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ( λόγω διαφημίσεων) ΘΑ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΑΘΗΝΑΪΚΑ FREE PRESS?
Και στην τελική τι είναι πραγματικά νέο, ζωντανό και σύγχρονο?
Η μεγάλη υπογραφή? Η αγωνία να ανακαλύψουμε τι τρέχει στην πόλη για να το ακυρώσουμε γράφοντας γι’ αυτό? Το και καλά σύγχρονο αλλά alternative εξώφυλλο?
Η
Η δημιουργία κοινού σινεφιλ που να θεωρεί το σινεμα όχι πάρεργο κοινωνικό και ψευτοκλαμουρατο, στυλ νύχτες πρεμιέρας και σαχλοθεματικα φεστιβάλ, αλλά πυρήνα ζωντανό του τι τρέχει παγκόσμια στο σινεμα και η εμπειρία της αίθουσας με την μεγάλη οθόνη ανάμεσα σε άλλους αγνώστους θεατές που ΜΕ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΘΕΙ?
Είναι πραγματικά κρίμα αυτό που συμβαίνει γιατί τα πιο πολλά παιδιά του Εξώστη είναι νέα άτομα με γνώση με κέφι , όπως και πολλοί bloggers που το σύστημα τα εξοβελίζει στην απομόνωση του cult, του γραφικού, του τοπικού.
Χμ! εγώ όταν βλέπω τέτοια τεύχη σαν το τελευταίο του Εξώστη λοιπόν πιστεύω ότι
Υπάρχει ακόμα ελπίδα.
Εσείς?
Τις επόμενες μέρες θα σας ποστάρω όλες τις επιλογές για τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς. Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε κι εγώ με μερικές. Αυτό είναι άλλο θέμα.
Η μάλλον ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ
ΑΛΛΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΚΙ ΑΛΛΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ
ΑΛΛΟ FREE PRESS ΚΙ ΑΛΛΟ …ΑΠΛΑ ΤΖΑΜΠΑΝΤΑΝ ΔΙΑΝΟΜΗ
ΑΛΛΟ ΑΓΑΠΗ ΚΕΦΙ ΜΕΡΑΚΙ ΚΙ ΑΛΛΟ… ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ.
Περιμένω με ενδιαφερον τις ...διαφωνίες σας...
7 comments:
Δεν τον ήξερα τον Εξώστη, περιμένω να διαβάσω περισσότερα. Α, χτες ήμασταν στην έκθεση στου Ψυρρή αλλά δεν σε βρήκαμε...
το σινεμά αδικείται πραγματικά, μιας και έχει πέσει στα χέρια μου τυχαία ένα παλιό τεύχος του εξώστη από τον θείο μου που ασχολείται επαγγελματικά με το θέατρο και τον κινηματογράφο.
κρίμα γιατί υπάρχουν τόσες ωραίες ιδέες από νέα παιδιά που θα μπορούσαν άνετα να γίνουν εφαρμόσιμες....
Λυπάμαι αλλά... συμφωνώ μαζί σου. Ήταν το πρώτο free press που είδα στη ζωή μου όταν το 1990 ήρθα Θεσσαλονίκη για πρώτη φορά, ως φτωχή αθηναία. Εύχομαι η δική μου προσπάθεια να είναι λίγο πιο κοντά στο πνεύμα του εντύπου αυτού (αν και διαφορετικής θεματολογίας)... http://cityuncovered.blogspot.com
Καλησπέρα κάνω έρευνα για τα free press της Θεσσαλονίκης και ήθελα να σε ρωτήσω μήπως ξέρεις κάτι παραπάνω είτε για τον Εξώστη συγκεκριμένα είτε για την ιστορία του free press στην Ελλάδα...
jojoslives.blogspot.com
Στη Σάμη της Κεφαλονιάς το 1980 κυκλοφόρησαν 5 μικρά βιβλιαράκια από τις "εκδόσεις τσάμπα". Αφορούσαν κυρίως καλλιτεχνικές απόπειρες (όπως των Gilbert & George που τώρα έγιναν της μόδας) και δεν είχαν καμία διαφήμιση. Περισσότερα θα μπορούσες να μάθεις από τους ίδιους τους εκδότες οι οποίοι έχουν κάποια ιστολόγια με την ηλεκτρονική τους διεύθυνση. Πήγαινε στο http://ki-alla-logia.blogspot.com
Γεια σου
Νίκος
My brother and I were sent here simply because this particular article was tweeted by a girl I had been following and feel very I made it here.
thanxx
scholarships for moms
Θαυμάσιο κείμενο. Πάνω απ' όλα αληθινό. Δυστυχώς, όμως, όπως θα ξέρεις ο ιστορικόε Εξώστης έκλεισε λόγω οικονομικών προβλημάτων τον Ιούνιο του 2010. Πρόσφατα έμαθα πως αγοράστηκε ο τίτλος και θα ξανακυκλοφορήσει. Έπεσε στα χέρια μου και ένας "πιλότος" και έφριξα. Εξώστης μόνον στον τίτλο. Καμία σχέση με αυτό που ήξερες, που ήξερε και αγάπησε η πόλη.Μία μεταμοντέρνα αθλιότητα. Και φυσικά, δεν υπάρχει στη συντακτική ομάδα, κάνείς από τους ανθρώπους που τον αγάπησαν και συν-εργάστηκαν για να εκδίδεται τόσα χρόνια. Ο νέος "εξώστης" -όπως είδα τον πιλότο τουλάχιστον- είναι μία μεταμοντέρνα αθλιότητα χωρίς όραμα. Θα κυκλοφορήσει οσονούπω κι ο θεός να βάλει το χέρι του.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Στράτος Κερσανίδης
Post a Comment